25.01.2017 blog

Co všechno personalisté lustrují, aneb co psát na sociální sítě?

Prozradím vám něco z vlastních zkušeností, co se týče „lustrace“ kandidátů potenciálních zaměstnanců. Co všechno chtějí potenciální zaměstnavatelé či budoucí kolegové předem vědět je někdy k pousmání, jindy k pláči.


19.12.2016 blog

Doktoři se v práci zrovna nepřetrhnou. Máte jinou zkušenost?

Kolega a dobrý kamarád na sobě z ničeho nic objevil výrazné modré skvrny. Vydal se tedy v pátek v Praze k lékaři.


13.12.2016 blog

Jaké trendy vládnou personalistice 2017? Partnerský přístup a tlak na efektivitu

S koncem roku lidé i firmy tradičně bilancují. Je to také dobrá příležitost odhadnout, co nás čeká v příštím roce.


06.12.2016 blog

Proč se (ne)opít na vánočním večírku?

Už v předchozích příspěvcích jsem naznačil, že se vánočních večírků brzy dotknu. Je přeci máj lásky čas, pardon: prosinec večírků čas (možná i lásky).


08.11.2016 blog

Můj čas je pouhopouhé prozatím…

... a času míň, než se mi zdálo před půl hodinou. Tato slova všichni známe nejen z notoricky známé písně ze seriálu Sanitka, ale především ze současnosti.


24.10.2016 blog

Foto dělá člověka. Když hledáš práci, mysli na to!

V současném světě médií, sociálních sítí a digitálních fotografií je překvapující úroveň prezentace vlastních fotografií v životopisech. Pro představu uvedu pár nejčastějších „úkazů“, kterých jsou uchazeči o práci schopni se dopustit ve vlastní sebeprezentaci.


04.10.2016 blog

Dobrý den, Guten Tag, Good Morning!

Sice se to nezdá, ale Vánoce jsou za dveřmi. Téma vánočních večírků si ještě nechám uzrát. Přeci jen musím teprve vymyslet, kde bude a co se tam bude dít? Výsledek si každý umí představit sám.


15.09.2016 blog

Reklamace je dnes už jen póza

Snažím se vyhýbat reklamacím. Vím z praxe, že ne vždy za nespokojeností zákazníka může být prodejce. Je spousta výrobků či služeb, kde důvodem reklamace je víc subjektivní pocit než reálný problém.


22.08.2016 blog

Migranti a pracovní trh aneb očekávání nebo strach

V anketní otázce jsme se klientů ptali, jaký přínos pro pracovní trh mají migranti? Výsledek názorů je spíše neutrální. Osobně se přikláním k myšlence, že migranti nemají primárně zájem o práci a jejich přínos bude minimální.


27.07.2016 blog

Je to mýtus: V personalistice okurka není okurka

Již léta se ve své praxi potkávám s tvrzením, že léto je okurkovou sezonou pro vyhledávání zaměstnanců. Je to mýtus, který škodí těm, kdo mu věří – ať už na straně zaměstnavatelů, nebo uchazečů o práci.