
Zkušební doba není strašák, ale výhoda
Je to asi jedno z nejčastějších probíraných pracovněprávních témat. Zaměstnance, kteří čerstvě nastupují do práce, občas až děsí, přitom zkušební doba je vlastně moc fajn vymoženost.

Jak si u pohovoru správně říct o dobrou výplatu
Bývá to jedna z nejtěžších částí pohovoru. A je doslova za všechny peníze! Přitom je to vlastně až překvapivě snadné, pokud se předem dobře připravíte.

Dejte si pozor na syndrom vyhoření
Předcházet syndromu vyhoření musíte dřív, než se o vás začne pokoušet, protože pak už může být příliš pozdě. Nechceme vás strašit, ale rozhodně nepodceňujte stav, do kterého je snadné se dostat, ale mnohem těžší z něho ven.

Je lepší si v práci tykat nebo vykat?
Nemáte-li se čeho jiného chytit, nejspolehlivější radou je: ostatním vykat. Nežijeme ve Spojených státech, v českém prostředí jsou formálnější pravidla daná etiketou bezpečným způsobem, jak v komunikaci s kolegy neudělat chybu.

Je dobré mít profil na LinkedInu?
Ještě před pár lety bychom vám odpověděli, že je to na vás. Dneska se skoro dá říct, že je to povinnost. Aspoň pokud vám záleží na vlastní kariéře. Ale nebojte se, být na LinkedInu vám přináší spoustu výhod.

Jaký vliv mají sociální sítě při hledání práce
O významu sociálních sítí v personalistice by se daly psát romány! Je to logické, vzhledem k tomu, že už jsou běžnou součástí našich životů. V dobrém i zlém. A přesně tak fungují i tehdy, když se rozhodneme najít si nové zaměstnání.

Jak funguje work-life balance
Je to nový trend v benefitech, módní buzzword nebo normální přístup k životu? A jak vlastně se dá sladit soukromí s prací?

Aktuální trendy v zaměstnaneckých benefitech
Už dávno to nejsou jenom stravenky. Škála výhod, které zaměstnavatelé lidem nabízejí, je neuvěřitelně široká. Určitě si z nich každý vybere. Pojďte se s námi podívat na aktuální trendy v benefitech.

Co mě čeká, když mě pozvou na assesment centrum
Zní to možná až děsivě, pokud jste takovou pozvánku dostali poprvé, ale vážně se nemáte čeho bát. A i když se říká, že se na to nedá připravit, zvládnutí několika základních pravidel vám docela určitě pomůže k dobrému výkonu.

Výhody a nevýhody práce na home office
Dlouho šlo o „zaměstnanecký benefit“. Kovidová pandemie ukázala opravdové výhody, ale i nevýhody práce z domova.

Mám vzít lepší práci, když v té stávající jsme fajn tým?
Tuhle otázku si pokládáme srdcem, ale jedinou správnou odpověď může dát rozum. Pojďme si probrat několik pohledů na věc.

Mám hlásit nedostatky kolegů?
Žalovat se nemá, ale hlásit se to musí! Hláška drbny Kelišové ze slavné filmové trilogie Slunce, seno nabízí na nelehkou otázku jenom zdánlivě správnou odpověď. Jednoznačné ano nebo ne vám nikdo říct nemůže.

Jak poznat, že je čas na změnu práce
Už to, že se vám taková otázka honí hlavou, hodně naznačuje. Zbytečně se neunáhlete, ale zase to moc neřešte ‒ když cítíte, že potřebujete změnu, najděte si novou práci.

Nemůžete na pohovor ‒ omluvte se!
Máte domluvený pracovní pohovor, ale „něco vám do toho vlezlo“ a vy víte, že nemůžete nebo nechcete přijít. To se může stát každému. Nemějte z toho strach, ale rozhodně se omluvte. Poradíme vám, jak na to a vysvětlíme si, proč to nehodit jen tak za hlavu.

Jako první se představte, s podáním ruky počkejte
Návodu z titulku se můžete spolehlivě držet, když jdete na pohovor. Jinak jsou pravidla vzájemného představování a podávání rukou trochu složitější.

Při hledání práce buďte otevření. Ale neříkejte, co nemusíte!
Jsou informace, které o vás firma potřebuje nutně vědět, pokud se má rozhodnout, jestli vám dá práci. Spousta jiných věcí zaměstnavatele sice také může zajímat, je ale na vás, jestli je o sobě dáte vědět. Udělejte si inventuru v tom, co je nutné a co už ne.

Kde začít, když hledáte práci?
Je spousta možností, kde můžete najít novou práci. Pokusíme se přehledně přiblížit, na koho se obrátit a proč.

Na online pohovor se připravte stejně jako na živý. Poradíme vám pár triků navíc
Volali vám z personálního, že by vás rádi pozvali na pracovní pohovor. Má to ale háček ‒ setkání má proběhnout online. Je to lepší nebo těžší situace, než pohovor naživo? Poradíme vám pár věcí, na které se soustředit.

O úspěchu u pracovního pohovoru rozhodují detaily, které může zvládnout každý
Je to tady! Z vysněné firmy se vám ozvali s pozvánkou k pohovoru. Propadáte panice, máte strach, že to nezvládnete? Buďte v klidu, dýchejte z hluboka, teď už není čeho se bát.

Víte, na co se nejčastěji ptají u pohovoru? A jak odpovědět?
Existuje jedna univerzální rada: buďte přirození, nemějte strach a nelžete a nehledejte v otázkách složité záludnosti. U pohovoru se vás otázkami nesnaží rozhodit, prostě chtějí poznat, jaký jste člověk a čím můžete být pro firmu přínosem.

S fotkou nebo bez? To je oč tu běží!
Má nebo nemá být součástí životopisu fotografie uchazeče o práci? To je otázka, o kterou se odborníci často přou. Shrneme důvody pro i proti a vysvětlíme, proč doporučujeme fotku nevynechat.

Když se živíte rukama, nejlepším životopisem je přehled, pro koho jste pracovali
Je řada povolání, kde vám bude stačit jednodušší verze strukturovaného životopisu. Víc za vás totiž mluví vaše práce. Je ale dobré mít základní přehled o tom, kde jste pracovali, než dostanete pozvání na pohovor nebo vám budoucí nový zaměstnavatel zavolá, že by rád, abyste nastoupili.

Motivační dopis může rozhodnout, jestli vás pozvou na pohovor
Napsat ho je vlastně jednoduché. Měl by obsahovat všechno, co už teď je na vás zajímavé a důležité a proč stojí za to nabídnout vám práci. Háček je v tom, že musíte vystačit s malým počtem slov.

Před pracovním pohovorem se připravte, pak už to půjde snadno
Když vás pozvou na pohovor, máte z půlky vyhráno! Váš životopis zaujal mezi desítkami, možná stovkami konkurentů a před vámi je první kolo, ve kterém můžete zazářit.

Životopis pište jako reklamu: ve stručnosti prodejte to nejlepší
Správně napsaný životopis otevírá cestu k dobré práci. I když zásady pro jeho sestavení nejsou nijak složité, pořád dostávají personalisté do e-mailu stovky neskutečných výtvorů. Věřte, že i kdybyste byli kombinací Alberta Einsteina a Madony, se špatným cévéčkem práci snů nedostanete. Pojďme si projít ta nejzákladnější pravidla.