27.07.2016

Je to mýtus: V personalistice okurka není okurka

Již léta se ve své praxi potkávám s tvrzením, že léto je okurkovou sezonou pro vyhledávání zaměstnanců. Je to mýtus, který škodí těm, kdo mu věří – ať už na straně zaměstnavatelů, nebo uchazečů o práci.

Nezakládá se vůbec na pravdě, naopak doba dovolených dokonce může být příležitostí. Nabízím pár jasných argumentů ve prospěch léta:

  1. Všichni jsou na dovolené – ano, to jsou, ale všichni tam nejsme dva měsíce. Každý z nás má dovolenou maximálně 14 dní. Pořád nám tedy šest týdnů zbývá na práci.
  2. Kandidáti v létě práci nehledají – a proč ne? Kdo na to přišel? Za posledních pět let byla úspěšnost našich kampaní (hledání kandidátů) srovnatelná s ostatními měsíci v roce.
  3. Začneme hledat až v září – jen začněte, ale buďte připravení, že spolu s vámi to učiní spousta dalších firem. Hledejte už během léta a v září mohou noví kandidáti nastupovat.
  4. Kandidáti nejsou k zastižení – ale jsou. Jen to chce trpělivost. Taky jsou u moře nebo na chalupě a ne vždy mají telefon po ruce. Nedovoláte se jeden týden, zkuste to příští. Budete úspěšní.
  5. Firmy lidi nehledají – ale hledají. Opět vlastní zkušenost. Počty hledaných pozici u nás neklesají a jsou srovnatelné s jinými měsíci. Firmy lidi potřebují.

František Boudný, obchodní ředitel PŘEDVÝBĚR.CZ