8. listopadu 2016

Můj čas je pouhopouhé prozatím…

8. listopadu 2016

Můj čas je pouhopouhé prozatím…

dnešní megahektické době plné „urychlovačů“ (mobily, počítače, auto) si jen těžko umíme představit, že bychom mohli přibrzdit nebo snad i dokonce zastavit. Má tahle doba a časový tlak nějaké limity? Ne!

Neumím si představit, že si začneme zase psát dopisy, domlouvat schůzky a být na místě včas, o víkendu mít v plánu pouze jednu akci. Tahle doba je už dávno nenávratně pryč. Dnes narážíme na opačné fragmenty doby – time management a prokrastinaci.

Oba dva pojmy známe už léta. Jen jsme o nich tolik nečetli a tolik se o nich nepsalo. Jenže v době před patnácti lety jsme v tom ještě všichni tak nelítali. Pořád jsme měli času dost.

Time management – řešit věci postupně podle časového plánu. To by bylo fajn. Realita dnešních dní – time management čtvrté generace (tak mě to někde učili). Dělej hned, co zrovna přijde. Blbé je, když toho přijde více naráz. To se pak rázem dostáváme do časového presu a stresu, ale zároveň plynně přecházíme do prokrastinace (výrazná a chronická tendence odkládat plnění povinností a úkolů na pozdější dobu).

Ve své praxi se s fenoménem prokrastinace potkávám dennodenně. Otázkou však zůstává, zda je to skutečnost, výmluva či riziko pro duševní zdraví? Jak s tím vším správně naložit? Začnu u sebe. Psaní příštího blogu nebudu tak dlouho odkládat. Chci zůstat duševně zdravý 😉

František Boudný

MOHLO BY VÁS JEŠTĚ ZAJÍMAT...

2. září 2024

Stres v práci je pro většinu zaměstnanců jenom nárazový

Polovinu lidí stresuje práce jenom nárazově, jen třináct procent zaměstnanců se cítí být pod tlakem hodně často. Naopak téměř tři […]

19. srpna 2024

Je dobré uvádět v CV reference?

Na tuto otázku je možné dát kladnou, ale i zápornou odpověď. Vysvětlíme vám oba postoje, ale pokud budete řešit tento […]

23. července 2024

I čtyři roky po kovidu vnímají zaměstnanci home office jako benefit

Dvakrát více lidí chápe možnost práce z domova pořád ještě spíš jako zaměstnaneckou výhodu než jako standardní pracovní režim. Ukázal […]

Odesláno
Došlo k chybě při odeslání..